Η φροντίδα των ηλικιωμένων είναι ένα δύσκολο και απαιτητικό έργο, τόσο από την πλευρά του φροντιστή όσο και από την πλευρά του αποδέκτη της φροντίδας.
Τις περισσότερες φορές, οι ηλικιωμένοι λαμβάνουν φροντίδα από ανεπαρκώς εκπαιδευμένα άτομα, τα οποία εργάζονται σε μη επαγγελματικά πλαίσια. Οι φροντιστές των ηλικιωμένων, οι λεγόμενοι «Φροντιστές Ηλικιωμένων», πρέπει να :
- Είναι καλύτερα εκπαιδευμένοι για να εκτελούν τα καθήκοντά τους με επαγγελματικό τρόπο,
- Ενθαρρύνονται ώστε να αισθάνονται περισσότερη αυτοπεποίθηση,
- Βελτιώνουν την κατανόησή που έχουν για τις προκλήσεις του ρόλου τους
Τα χαρακτηριστικά και οι ανάγκες των φροντιστών ηλικιωμένων θα πρέπει να αξιολογούνται προσεκτικά και να λαμβάνονται υπόψη κατά την ανάπτυξη των Προγραμμάτων Κατάρτισης. Τα προγράμματα πρέπει να είναι διεξοδικά και να αντιμετωπίζουν σημαντικές πτυχές της εκπαίδευσης των φροντιστών, όπως:
- Κώδικας Ηθικής Συμπεριφοράς & Δεοντολογίας του φροντιστή,
- Διαφορετικοί τύποι φροντίδας,
- Καθοριστικής σημασίας δραστηριότητες της καθημερινής ζωής,
- Αρχές προσωπικής και ψυχικής ευεξίας,
- Επαγγελματική εμφάνιση και πρότυπα συμπεριφοράς
- Εκπαιδευτικές πηγές,
- Διαδικασίες ασθενειών,
- Δεξιότητες διαχείρισης και επίλυσης προβλημάτων,
- Ασφάλεια,
- Διατροφή,
- Νομικά και οικονομικά θέματα.